RONDLEIDING

RONDLEIDING

Bij DELPHA

Een 4.0 productiesite, ver weg in de vallei van de Haute-Savoie. Op maat gemaakte meubels, een mooie en functionele badkamer die wordt ontworpen in functie van de beschikbare m² en de wensen van de gebruiker. Wat doet Delpha eigenlijk precies? Export manager Hervé Jacobs vertelt ons meer over de geschiedenis van het bedrijf, waar het naartoe wil en wat zijn filosofie is.

lees meer

Kan je ons wat meer vertellen over hoe Delpha is ontstaan?

Hervé Jacobs : “In 1993 heeft Fournier NV, een Frans familiebedrijf dat meubels maakte, Delpha opgericht: een filiaal dat zich volledig toelegde op het professionele sanitaire netwerk. Het merk groeide snel en is sinds 2000 de grootste fabrikant van badkamermeubelen in Frankrijk. In dat jaar zijn we ook beginnen exporteren.”

Wat is de filosofie van het bedrijf?

H.J. : “Ik kan in drie punten samenvatten wat het bedrijf belangrijk vindt: de tevredenheid van de gebruiker, duurzaamheid en respect voor het milieu, en heel goede menselijke relaties. We gaan altijd op zoek naar producten om de klant volledig tevreden te stellen. Onze fabrieken, in de buurt van Annecy in de Haute-Savoie, zijn ISO 9001 gecertificeerd wat de productie betreft en ISO 14001 voor het milieu. Ons hout komt uit bossen die op een duurzame manier worden beheerd en we zijn PEPC gecertificeerd.”

De tevredenheid van de gebruiker, duurzaamheid en respect voor het milieu, en heel goede menselijke relaties.

Waarin zijn de meubels van Delpha verschillend?

H.J. : “Onze meubels worden op maat gemaakt en volledig volgens de wensen van de klant gepersonaliseerd. Daarvoor is ons 4.0 bedrijf voorzien van een uiterst performante, gerobotiseerde en geïnformatiseerde productielijn. Hierdoor zijn we qua prijs erg competitief. Onze meubels zijn heel kwalitatief en verkrijgbaar in verschillende stijlen, met allerlei functionele opbergmogelijkheden en in afmetingen die rekening houden met de beperkingen van je badkamer. Ook met waterdichtheid houden we rekening: alle elementen en onderdelen zijn geschikt voor een vochtige omgeving en worden wanneer nodig met een laser gelast om volledig waterdicht te zijn.”

Welke raad zou je geven aan iemand die niet weet hoe hij zijn badkamer moet inrichten?

H.J. : “Net dat was ons uitgangspunt toen we de catalogi van onze twee collecties, Unique en Delphy, gingen samenstellen. Weet je niet goed welke stijl kiezen? Unique stelt 40 omgevingen in verschillende stijlen en met verschillende opstellingen voor. Ze zijn erg modulair zodat je zeker het meubel vindt dat bij je past en dat wij op maat voor jou maken. Is de grootte van de badkamer een struikelblok, geef ons dan door hoeveel m2 beschikbaar is en dan dokteren wij de ideale oplossing uit met elementen uit de Delphy-collectie.”

Waarom hebben jullie Facq exclusiviteit gegeven?

H.J. : “De showrooms van Facq zijn erg kwalitatief, ze zorgen ervoor dat onze producten echt uitstekend tot hun recht komen. Bovendien geniet Facq een goede reputatie op de Belgische markt. Het merk staat voor kwaliteit en knowhow zowel bij vakmannen als bij particulieren.”

Hoe lang werk je al samen met Facq?

H.J. : “We zijn gestart in juni 2007, en in 2012, met de start van het D Motion-gamma, hebben we onze samenwerking uitgebreid.”

Je spreekt over samenwerking: hoe zou je de relatie beschrijven?

H.J. : “Het is een win-win relatie: van onze kant staan we altijd klaar om nieuwe producten te ontwikkelen en oplossingen te vinden die inspelen op de meest recente trends. Facq van zijn kant heeft vertrouwen in ons en stelt ruimte in de showroom ter beschikking om onze producten te presenteren. Niemand legt de ander iets op: alles gebeurt in overleg.”

 

Wat is je persoonlijke parcours?

H.J. : “Ik ben afgestudeerd als vertaler/tolk maar ben gestart in een technisch-commerciële functie bij Grohe. Nadien heb ik commerciële functies uitgeoefend, eerst bij Schell en dan bij Delpha, waar ik in 2001 ben begonnen. Mijn taak was toen het merk ontwikkelen op de Belgische markt. In 2011 heeft de directie me voorgesteld de export voor Delpha te ontwikkelen als Export Manager. Dat doe ik nog altijd.”

Wat doe je graag in je job?

H.J. : “Onze producten promoten bij de verschillende gesprekspartners, vooral de verkopers en verkoopsters van de Facq-showrooms aan wie ik de nieuwe producten presenteer zodra de catalogus uit is. Daarnaast geeft het ook veel voldoening als onze meubels in de showroom staan en je ziet dat ze de aandacht van klanten trekken die zich al inbeelden hoe ze bij hen thuis zullen staan.”

Video
Share

Your name

Your e-mail

Name receiver

E-mail address receiver

Your message

Send

Share

E-mail

Facebook

Twitter

Google+

LinkedIn

Contact

Send

Sign up

Sign up